lördag 10 augusti 2019

Liten men naggande god, Tripp till Härjedalen

 En hastig tripp till Härjedalen, så väldigt trevligt och kärt.
Fantastiska renar mötte vi på promenaden genom Lofsdalen. Alla trafikanter uppskattar inte detta inslag, och inte alla husägare heller då de strövar fritt överallt. Men så stiliga horn har jag nog aldrig sett förut!

 Varierande väder, perfekt för utflykt i trevligt sällskap. Vi hade en egen solskensungdom med oss och kunde fika utan inslag av regn.
Vi hittade denna skylt på ett hotell. Måste ju vara ett tecken! TUPPEN!

 Mäktiga vyer och fin guide i form av dotter.
 Tack för en fin tripp,
Döttrarna, barnbarnet och sambo P
Det gläder lång tid.

3 kommentarer:

MrsUniversum sa...

Fantastiskt trevligt att göra en tripp så där utan att planera länge. Till något så fint. Önskar mig mera sådant själv...

KataM sa...

Härliga vyer!

Vi var i Lofsdalen en gång när jag var barn, jag var nog mellanstadieåldern. Minns inte så mycket av det, mer än att det var häftigt med det helt annorlunda landskapet. Och så tror jag att det var då jag hittade ett renhorn som jag tog med hem och som hängde i soprummet bra många år, för jag fick inte ta in det i huset. Tack för att du väckte de minnena till liv med ditt inlägg. :-)

AnJa sa...

Vilken fin resa du har haft! Jag tycker det är så häftigt när man ser renar på väg till fjällfisket. Men... i år har vi inte sett en enda ren!