måndag 13 april 2020

Litet projekt och Huvvaligen vilka Stormbyar

Detta är början på en beställning, en bakdel på en kropp som skall användas i förskoleverksamhet är det tänkt. Om jag får till den......... Ullgarn från lagret att sticka med.
Nu när det stormar och viner kan man lura in sig i en filt och sticka på detta trevliga uppdrag som jag har fått av ena dottern, gärna med musik eller något annat ljud på, så man slipper höra den värsta blåsten.
De gamla fönstren från 1950-talet ger ljud ifrån sig när vinden pressar på, och jag tänker på de nybyggda hus som har hela väggar av fönster. Jag tycker att det känns varmare med "gammaldags" väggar med mindre fönster än så, i detta ruskväder. Men det är ju jag det.

Vi har förberett oss på elavbrott, spolat upp vatten i kastruller, tillbringare och flaskor som hönsen skall få ha på lager, hämtat ved, plockat fram bröd ur frysen, ljus och tändstickor finns. Inga lösa delar ute som kan blåsa bort. Det är kymigt när det stormar, runt omkring i länet har träd fallit och många är utan el just nu. Dock inte vi än så länge.

Söndag: 133 konstaterade fall

Inga kommentarer: