fredag 17 april 2020

Svanar och Tantkostym

Nere på älven ligger svanarna på isflaken, det ser härligt ut.
När man lurvar runt hemma och inte ser så mycket folk kan man klä sig lite ledigt.
Idag när det är fredag har jag piffat till mig lite extra.
Nytvättat hår insvept i turban. Gladrandig handduk i blått, gult och orange. Håret är långt och hänger utanför.......
En svart tvådelad dress i plysch, ganska skeven, men jacka och byxor hör i vart fall ihop.
Den har jag haft när jag skolade om plantor och sjavade omkring i tidiga odlingssysslor, som att gräva ner bokashi och hönskluttar i den stora tomatlådad ute, som faktiskt har tinat upp hjälpligt och är jordfabrik för tillfället. Men lite piffigt, visst?
Sonen skulle hämta några saker och uträtta ett ärende, han var mycket elegant med fin grå jacka och gultonade solglasögon, vilket jag glatt påpekade.
Så tittar han fram ur solglasögonen, och kikar glatt och finurligt på mig, och säger
men mamma, vad har du för TANTKOSTYM på dig?
Mannen fann sig snabbt.
Hon har ju klätt upp sig för att följa med till stan!

Ha en mycket fin fredag, och låt munnen le lite mellan varven!
Fredag kväll. 190 konstaterat smittade.





Lördag kväll. 210 konstaterat smittade



Inga kommentarer: