fredag 24 april 2020

Tomater är röda

 eller gula, orange, gröna eller rosa, och jag har minsann två pytte-kartar! En del tomater växer så fint, medan andra ser ut som slingerbultar eller Hej-kom-och-hjälp-mig. Det är en god sak att anteckna sorter och hur de beter sig. Jag hittade en notering förra året, mannen hade skrivit att jag tyckte att den gav väldigt fina tomater. Så då odlade jag den förra året, igen. Den hade en nackdel, den blev ganska storväxt, och hade en väl fylld klase, men bara en som hann utvecklas ordentligt och mogna. Så den skippade jag i år. Men jag har några andra, många är helt nya, och det är spännande! Handdukar är praktiska och denna är en provväv med bomullsvarp 16/2, sked 50/10.
Inslag i sammetsgarn och bomull i lite grövre modell, Den fick en hank av flerfärgad handvävt band.
 Färg gör underverk!
 Jag klurar nu om jag skall använda 16/2 i varp, eller 8/2, till fler handdukar med sammetsgarn.
Hemmagjort är Härligt och kan vara UUUnderbart!
Tomaterna är på G, Chili är på G, Ägg finns, bönorna skall sättas, i växthuset har jag hittat amplar och det kan bli något för bönor som vill ha det varmt.

Inga kommentarer: