fredag 17 juli 2020

Hallå! ropar krolliljan

 Här är jag! KOM HIT! Ja, det var väl inte så svårt? Tog Du med dig kameran, snille där? Toppklass!
Kör på vet jag, spara mig, det är jag värd!  TITTA så underbar jag är! Synd att stå här ensam och övergiven när det är folk i närheten, med KAMERA!!
 Jag har en kompis också, lite blek tycker jag...... kanske inte är riktigt FRISK? Men hög! Det man inte har i färgen får man ha på höjden? Är det inte ett ordspråk? Kanske kan bli?
 JA, solitära foton är UUUNDERBARA! Jag blev genast högre känner jag! Osch, man kan ju få svindel.....
 Nere vid fötterna står det också något futtigt, jag ser inte vad det är....
Kanske någon som behöver hjälp? Och det är ett väldigt SURRANDE HELA TIDEN, måste ALLA insekter vara just HÄR? DÄR, ser du inte, ta på dig glasögonen, människa......
 DÄR, humlan! Kan ju omöjligt ha blivit något bra foto, om du har glasögon gör de väl bäst nytta på näsan och inte INOMHUS? Hjälper väl ingen KAMERA i världen om fotografen inte SER något?! Himmel och pannkaka, så dumt......
 JA, nu blev det ju bättre! Den är ju ganska SÖT, fast emlig..........
 Inte alls SOM JAG! Stor och Ståtlig!
(  Och förjordat BÖS, tänker fotografen, men sa inget, klokt nog.)
 Där bort är det färggrant, ta kort där också, liksom lite passionerat, inte svalt rosa, blått och vitt, utan, ja, passionerat och  mustigt!

 Där står det också något som påminner om mig, fast lite tanigare, och lite blekare...
 men inte så dum! Faktisk tycker jag om den, som en syster, eller faster, eller något annat bra.
 Tänk, det som såg så tanigt och glest ut för en månad sedan,
FÄRG
i tillvaron är fantastiskt!

1 kommentar:

AnJa sa...

Fantastiska bilder! Vilken färgprakt!