onsdag 8 juli 2020

Litet broderi på blus och en idiotisk tepåse

 Jag har en burk med små broderier från dukar. Ett litet sådant skulle sitta fint på en blus av tyg från gardinsömnad....... Vävt tyg är svalt och skönt, och det är bra att kunna sy lite själv.
 Halskanten blev inte så fin som jag tänkt, och jag fick fixa till lite, och då ser det ut som att det var planen från början, om man syr på ett litet gammalt broderi, tada....
 Även bak blev det lite för mycket tyg, jag gjorde två små veck och sydde ner.... Ser ju ganska bra ut trots allt!
Jag hittade denna i komposten! Gammal, minns inte att vi har haft sådana ens. Denna påse förmultnar inte, man får öppna den och tömma ur teet, och slänga påsen i brännbart. Ganska dumt!

1 kommentar:

AnJa sa...

Superfin blus och en otroligt korkad tepåse! Du är så duktig som håller på och bloggar. Jag är glad om jag klarar att sköta växthus och odling. Det finns ingen lust längre. Håller på att bli tokig. Hur kan ett enda litet sketet virus ställa till det så? Förra veckan var sonen och barnbarnen här för en fika i trädgården. Jag hade inte sett dem sedan 1 mars! Det var underbart men samtidigt svårt att hålla dem på avstånd och inte få krama om dem. Ha det fint!