lördag 4 juli 2020

Lappar och lagar, dystert besked


 Liljekonvaljer är underbart! Glaset är gammalt och  funnet i älven. I älven har vi svalkat oss när det var över 30 grader varmt i skuggan för en vecka sedan, i förrgår var det plus 4. Lappar och lagar, passar perfekt när det är svalt och regn mellan varven. Min gamla Husqvarna Prisma 990 har varit lite egensinnig i många år, men nu tänkte jag skicka den på en liten översyn, och ringde symaskinsdoktorn. Beskedet jag fick var mycket dystert. De krämpor som finns kan kanske avhjälpas, för en kostnad på 2500:-, men risken är överhängande att det kommer följdsjukdomar då den har 34 år på nacken och är väl använd. Det finns inga reservdelar längre. Då är det bortkastade pengar. SUCK!

Idag skall jag lappa och laga mera, och sy om stora påslakan till mindre påslakan, dotra tycker att det är en bra idé, och bättre än att göra mattrasor när de är i princip oslitna.
Så rätt hon har. Mera kloka tankar åt folket!
Får se vad Prisman säger om det...........!

4 kommentarer:

Elisabet sa...

Perfekt dag för lagning och lappning! Men så trist att symaskinen börjar bli för gammal.

fale artut sa...

Jaa, det är bra konstigt. Men den har haft ett bra liv och är UTSLITEN. Bra betyg ändå till ägaren. Alltså jag. Köpte den ny och har släpat den med mig både hit och dit under åren.
En service på alla år, inte så illa!

christina sa...

Sverige är ett långt land, här har liljekonvaljerna varit överblommade i nästan sex veckor. Så man blir särskilt glad över den vackra bilden på blommor i glas.
Å andra sidan kan man smyga runt främmande människors koloniträdgårdar och känna på långt håll att här, här har de luktärter!

AnJa sa...

Fick en bukett liljekonvaljer för någon vecka sedan av vår vän. Han vet att jag älskar dem! Ja, man får väl bara konstatera att allt inte har evigt liv. Inte ens symaskiner som blivit väl omhändertagna.